'Complimenten in plaats van klachten'
Anytime Fitness is een bekende 24-uurs gezondheids- en fitness organisatie met meer dan 5000 clubs in 50 landen. Joep Brouns is algemeen directeur van de Benelux vestiging, die ruim 130 franchisenemers onder zich heeft, met name in Nederland en België. Het feit dat je met één lidmaatschap 24 uur per dag, wereldwijd kunt sporten maakt dit bedrijf uniek, maar ook een uitdaging op gebied van ict-vraagstukken. 'Communicatie is erg belangrijk, zeker in een bedrijf met zoveel franchisenemers. Wij waren in dat opzicht niet tevreden met onze vorige ict-partner. Sinds we met A&V ICT werken zijn er geen klachten meer. Ik zal het je nog sterker vertellen: ik krijg nu zelfs regelmatig complimenten van onze franchisers over de fijne samenwerking.'
A&V ICT beheert de ICT- omgeving van zowel het hoofdkantoor als alle 132 vestigingen in de Benelux. Het gaat hier vooral om het netwerk, de wifi, telefonie, backup en de benodigde hardware zoals computers en laptops. 'Elke Anytime vestiging heeft een eigen stukje ICT en bij het openen van een nieuwe club leveren wij alle benodigdheden. Denk daarbij naast wifi, telefonie en hardware ook aan firewalls en switches,' vertelt Swen Habets van A&V ICT trots. Trots op het feit dat een grote organisatie als Anytime Fitness bij hen aanklopte voor al hun ICT werkzaamheden.
Pro actieve houding
'Elke franchisenemer is eigenlijk een los eilandje, dat wij individueel ondersteunen, maar al die eilandjes maken wel gebruik van één en hetzelfde totaalconcept. Op afstand kunnen wij de vestigingen apart van elkaar monitoren. Op het moment dat wij bijvoorbeeld in onze systemen zien dat er een internetstoring is, bellen wij de klant om dit te melden. Daarbij geven wij meteen aan wat zij eventueel zelf kunnen doen om de storing te verhelpen (als de storing niet bij de provider ligt). Deze pro-actieve benadering wordt zeer gewaardeerd.' Een goed werkend netwerk is cruciaal voor de fitnessgroep, want zelfs de toegangsdeur wordt geregeld via internet: Zo worden bezoekende sporters wereldwijd gekoppeld met de toegangsdeur van de vestiging waar ze willen fitnessen.
"Ik krijg regelmatig complimenten van franchisenemers"
Joep Brouns
Algemeen directeur Anytime Fitness Benelux
Ondersteuning op afstand bespaart tijd én geld
Bijna alle ondersteuning gebeurt op afstand, alleen bij de opening van een nieuwe vestiging, of als een vestiging compleet wordt gerenoveerd en opnieuw ingericht, is A&V ICT op locatie aanwezig om de boel in te richten. 'Dat scheelt veel tijd en geld. In een enkel geval zijn we tussendoor op locatie als iets defect is, maar het merendeel gebeurt via Teamviewer, zodat wij direct kunnen meekijken en het probleem kunnen oplossen.' Naast de dagelijkse ondersteuning, verzorgt A&V ook de wekelijkse controle van data-backup en geven zij tijdig een signaal of advies als het nodig is om verouderde hard- en/of software te vervangen.
Vriendelijk en begripvol in panieksituaties
'Ik kende zowel Swen als Patrick Leenders al vanuit mijn vorige bedrijf. Ik wist van hun kenmerkende manier van werken: gedreven en zeer flexibel,' legt Brouns de overgang naar A&V ICT. Hij lacht: 'Klachten ontstaan wanneer de wifi het niet naar behoren doet, Office en Outlook niet werken of het internet hapert. Want vergeet niet: ook alle fitness-apparatuur van Anytime Fitness is met het internet verbonden. Werkt dat niet zoals het hoort, dan is er paniek en wil de club in kwestie liefst dat het meteen wordt opgelost. Emoties kunnen soms hoog oplaaien, maar ik weet dat elke medewerker binnen A&V altijd rustig, vriendelijk en begripvol blijft. Een dergelijk nette en correcte manier van communicatie is tegenwoordig een zeldzaamheid. Het is fijn om het vertrouwen te hebben dat eventuele problemen snel en doelgericht worden opgelost en wij er vaak niet eens iets van meekrijgen. Ook niet onbelangrijk: gemaakte afspraken worden ALTIJD nagekomen.'